Reklamacje
Może zdarzyć się, iż zajdzie z Państwa strony konieczność reklamacji faktury.
Korekta rozliczenia za zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzenie ścieków może być wykonana w następujących przypadkach:
- stwierdzenia na otrzymanej fakturze błędnych wskazań wodomierza głównego (np. pomyłka w odczycie),
- błędnego rozliczenia na skutek wadliwego działania wodomierza głównego. W tym przypadku niezbędna jest ekspertyza tego urządzenia,
- awarii przyłącza wodociągowego - istnieje możliwość odstąpienia od naliczenia części opłat za ścieki, które w wyniku awarii nie zostały odprowadzone do kanalizacji. Do tego celu niezbędne jest udokumentowanie awarii przez Odbiorcę usług oraz kontrola pracowników RWiK w terenie.
Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej i zawierać:
- imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres reklamującego
- przedmiot reklamacji
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację
- zgłoszenie roszczenia o odszkodowanie – jeśli doszło do szkody
- numer i datę Umowy (o ile reklamujący posiada umowę na świadczenie usług ze Spółką)
- podpis reklamującego.
UWAGA! Jeśli reklamacja wiąże się z roszczeniem finansowym za zniszczone mienie (np. ubrania w pralce, które uległy zabrudzeniu związkami żelaza) należy przedmiot roszczenia zachować do czasu oszacowania szkody. Zniszczonych rzeczy nie wolno wyrzucać.
Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie 21 dni od dnia jej wniesienia. Spółka udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej.
UWAGA!
Reklamując rozliczenie nie należy zwracać oryginału faktury.
Reklamacja rozliczenia nie zwalnia Odbiorcy usług z obowiązku terminowego opłacania należności za zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków.
Do czasu rozstrzygnięcia reklamacji Odbiorca usług dokonuje opłat zgodnie z otrzymaną fakturą. W przypadku uznania reklamacji sporządzona zostanie faktura korygująca.
Korekta obejmuje jeden lub kilka okresów rozliczeniowych, w których występowały stwierdzone nieprawidłowości lub błędy. Jeżeli z wyliczonej korekty wyniknie nadpłata, zalicza się ją na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy, o ile Klient nie wystąpi o jej zwrot.